+48 502 957 037 biuro@kk-kran.pl

    Dźwigi mobilne

    Żuraw samojezdny to każdy rodzaj żurawia samobieżnego, co oznacza, że można nim jeździć po miejscu podnoszenia i nie trzeba go ustawiać w pozycji statycznej. Niektóre z kluczowych zalet korzystania z żurawi samojezdnych obejmują możliwość poruszania się w ciasnych przestrzeniach, udźwig, stosunkowo niski koszt oraz łatwość transportu i ustawiania.

    Żurawie gąsienicowe

    Żuraw gąsienicowy to rodzaj żurawia samojezdnego, który jest zamontowany na podwoziu z gąsienicami, a nie kołami. Zapewnia to stabilność i mobilność w różnych terenach. Mogą z łatwością poruszać się po trudnym terenie i na zwartych obszarach. Dzięki temu są bardzo przydatne do prac związanych z podnoszeniem na placach budowy. Wymagają również minimalnej konfiguracji i mogą podróżować z ładunkiem. Główną wadą żurawi gąsienicowych jest to, że ciężkie i duże żurawie gąsienicowe muszą być demontowane i transportowane, co może być kosztowne i czasochłonne.

    Żurawie terenowe

    Żurawie terenowe są specjalnie zaprojektowane do użytku na nierównych powierzchniach i są zwykle używane w miejscach pracy w terenie. Żuraw jest zamontowany na podwoziu z czterema dużymi oponami i wyposażony w napęd na cztery koła oraz wiele trybów kierowania. To pozwala im bezpiecznie poruszać się po skomplikowanym terenie, w tym po zboczach, nierównych powierzchniach i dużych przeszkodach, podczas przenoszenia ładunku. Główną zaletą żurawi terenowych jest ich doskonała przyczepność i stabilność, co pozwala im poruszać się po trudno dostępnych i nierównych obszarach. Oferują również duży udźwig przy niewielkich rozmiarach, co czyni je dobrym rozwiązaniem dla każdego miejsca, w którym przestrzeń jest problemem. Główną wadą żurawi terenowych jest to, że nie można nimi jeździć po drogach publicznych i trzeba je transportować między zadaniami.

    Żurawie terenowe

    Żuraw terenowy ma wszystkie zalety żurawia terenowego, ale dodatkowo umożliwia jazdę po drogach publicznych. To sprawia, że są one niezwykle wszechstronną opcją do wszelkich prac budowlanych, w szczególności do projektów z wieloma lokalizacjami. Mogą być używane do podnoszenia i transportu ładunków między budynkami i mogą osiągać znacznie większe prędkości niż żurawie terenowe. Mogą również podnosić cięższe ładunki niż wiele innych żurawi drogowych, takich jak Franna i żurawie miejskie. Główną wadą żurawi terenowych jest to, że są one często cięższe niż żurawie terenowe.

    Dźwigi samochodowe

    Dźwig samochodowy to zasadniczo ciężarówka, która ma dźwig przymocowany z tyłu lub tuż za kabiną, który służy do załadunku i rozładunku przedmiotów z pokładu ciężarówki. Stanowią wygodne rozwiązanie do transportu niewielkich ilości ciężkich przedmiotów bez konieczności stosowania większego dźwigu. Dźwigi samochodowe są często używane na placach budowy do dostarczania i transportu materiałów. Główne wady żurawi samochodowych polegają na tym, że nie nadają się do niestabilnego terenu i mają stosunkowo niski udźwig w porównaniu z innymi żurawiami samojezdnymi.

    Franna Żurawie

    Żuraw Franna jest dość podobny do żurawia samochodowego pod względem konstrukcji, jednak kluczową różnicą jest to, że wysięgnik żurawia Franna jest wbudowany w podwozie pojazdu. Dźwigi Franna są w stanie podnosić i transportować ciężkie ładunki na placach budowy i drogach publicznych. Są również znane ze swojej zdolności do szybkiego ustawiania w ciasnych przestrzeniach i używane do podnoszenia i przenoszenia materiałów z różnych obszarów. Główną wadą żurawi Franna jest to, że mogą być używane tylko do podnoszenia i przenoszenia przedmiotów w małym promieniu, ponieważ nie mają nóg stabilizujących.

    Żurawie statyczne

    Dźwigi statyczne to trwałe lub półtrwałe konstrukcje, które są przymocowane do podłoża lub budynku. Muszą być transportowane na miejsce podnoszenia ciężarówką i montowane na miejscu, często za pomocą mniejszych dźwigów samojezdnych. Po złożeniu pozostają w tym samym miejscu, dopóki nie zostaną spakowane i usunięte z placu budowy. Główną zaletą większości żurawi statycznych jest ich zdolność do podnoszenia bardzo ciężkich ładunków i osiągania bardzo dużych wysokości. Istnieje wiele różnych typów żurawi statycznych, z których każdy ma swoje własne przeznaczenie.

    Suwnice

    Suwnica jest przeznaczona do poziomego przemieszczania ciężkich materiałów z jednego miejsca do drugiego. Składa się z dźwigarów mostowych, wózków skrajnych, wózka z mechanizmem podnoszącym oraz kabiny operatora, która umożliwia podnoszenie ciężkich przedmiotów i transport ich przez przestrzeń nadwieszoną. Korzyści z suwnic obejmują większe bezpieczeństwo (mniej wypadków), zwolnienie powierzchni podłogi i łatwość podnoszenia. Główną wadą jest to, że w porównaniu z alternatywnymi metodami podnoszenia (wózkiem widłowym) suwnica jest znacznie droższa.

    Żurawie wieżowe

    Żuraw wieżowy składa się z pionowej wieży (na wysokość) i wysuniętego wysięgnika (do podnoszenia i przenoszenia przedmiotów). Żuraw wieżowy ma największy udźwig i ładowność spośród wszystkich typów żurawi, a także może osiągać najwyższe wysokości przy zachowaniu stabilności. Dzięki temu idealnie nadają się do użytku w budownictwie lub projektach, które mają wymagania dotyczące wysokości podnoszenia. Wady żurawi wieżowych obejmują koszt ustawienia, instalacji i